Blog

Blog: Volle vaart vooruit!!!! Of toch….

Geplaatst op: 22 april 2015

Wat heeft onze sector het toch moeilijk gehad de afgelopen jaren. Bedrijven die hun zaken voor wat betreft bedrijfsvoering goed op orde hadden hebben de crisis kunnen weerstaan. Andere  hebben het niet overleeft. Sommigen zijn zelfs in staat geweest hiervan te profiteren en hebben zowel omzet als winst kunnen laten stijgen. Heeft onze sector er iets van geleerd of keren we weer zo snel mogelijk terug naar onze vertrouwde comfortzone? Dit laatste is voor velen een aanlokkelijk perspectief. Of dit nu wel zo verstandig is is een vraag die hen niet bezig houdt. Wat heeft het onze branche opgeleverd? Bouwers zijn in staat gebleken om kostenreductie door te voeren en conceptwoningen uit te denken die in een kort tijdsbestek kunnen worden gerealiseerd. Ontwikkelaars zoeken, eindelijk, contact met de consument en zijn bereid zich te verdiepen in haar woon- en leefwensen. Is er dan helemaal geen maar? Ja die is er wel. We zien een fors herstel van de woningmarkt in de regio Amsterdam, er wordt hier weer gestreden om een huis te bemachtigen en ook in Utrecht is er een sterk opgaande lijn. De omliggende gebieden in de Randstad haken steeds meer aan bij de grote steden. Wordt het tijd om terug te keren naar oude gewoonten nu de markt weer aantrekt? Snel productie maken zoals we dat jaren gewend zijn geweest met dito rendementen. Of hebben we onze lessen geleerd van de crisis?   Wij vinden van wel!

iStock_000044030686_XXXLargeDe klant moet echt koning worden en blijvend serieus genomen worden bij het vinden en realiseren van zijn of haar droomwoning. Huidige en nieuwe communicatiemiddelen zullen ons helpen om het contact met de consument te onderhouden en uit te breiden. Online gesprekken (chatten) voeren, workshops, klantenpanels, woonpaspoorten etc., alles wordt uit de kast gehaald om de klant te ontmoeten en te spreken. De tijd dat wij, vooral van achter ons bureau, voor hen bepaalde hoe hun huis eruit moest zien ligt achter ons. Bedrijven die de afgelopen jaren goed hebben opgelet, de consument weten te vinden, te verleiden en te binden zullen de komende jaren succesvol zijn. En de consumenten krijgen wat ze graag willen: persoonlijke aandacht en service tegen faire prijzen. En laten we alstublieft hierbij niemand over het hoofd zien.

LATEI heeft haar bedrijfsmodel hierop verder ontwikkeld. Waarde creatie bij vastgoedontwikkeling vindt plaats op het moment dat er een onvoorwaardelijke eindgebruiker is. Als geen ander zijn wij in staat de rol van investeerder en regisseur van dit proces succesvol op te pakken. Voortvarend, op basis van commitment van onze stakeholders, doordacht en altijd de eindgebruiker als centraal middelpunt. Confectie wordt maatwerk!

Ook behoefte aan voortgang en maatwerk? Wij gaan graag het gesprek met u aan.